Skoda Octavia 1.9 TDi problem z jedynką i dwójką

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • przemas1414
    Classic
    • 2010
    • 2

    Skoda Octavia 1.9 TDi problem z jedynką i dwójką

    ups...faktycznie, to sorrki..nigdy nie widzialem tego na zywca. a co wiecie o tym 1.4 z 60 koniami pod maska? bo tez jak pisalem podobno bylo takie cudo.
  • saczers
    Classic
    • 2008
    • 16

    #2
    Skoda Octavia 1.9 TDi problem z jedynką i dwójką

    Witam

    Mam problem z moją skrzynią biegów w Skodzie Octavii 1.9 TDi.
    Problem polega na tym, żę jedynka wchodzi bardzo cięzko, tzn muse maksymalnie w lewo przesunąć lewarek a następni mocno do przodu zeby to wskoczylo.
    Podobnie z dwojka.
    Czasem te problemy sa niewidoczne, wszystko dziala elegancko.
    Bylem w jednym serwisie, probowali regulowac na wodzikach, pomaga doraznie, a dwojka powiedzialbym ze nawet gorzej ...
    Serwisant mowil ze wytarta jest tulejka w mechanizmie wrzucania biegow i pojawiaja sie luzy dlatego tak jest...

    Moje pytani brzmi, czy to moze byc problem tych luzów czy moze raczej wymiana synchronizatora, skrzyni czy moze sprzegla??

    Dodam jeszcze tyle, ze przy wrzucaniu wstecznego nie zawsze ale pojawiaja sie zgrzyty...

    Pozdrawiam i licze na pomoc

    Komentarz

    • dees
      Ambiente
      • 2008
      • 217

      #3
      saczers Z tego opisu wynika że masz rozjechany zewn. mechanizm zmiany biegów
      Zmień serwis na taki gdzie mają do czynienia z octawią.Biegów nie reguluje się wodzikami tylko synchronizacją dżwigni zmiany biegów z wałkiem wybieraka poprzez odpowiednie ustawienie cięgieł.
      pzdr S.D.
      pryncypal

      Komentarz

      • saczers
        Classic
        • 2008
        • 16

        #4
        Dziekuje za odpowiedz

        Przyznam sie szczerze, ze moze zamiast wodzikow chodzilo mu o ciegna...

        W kazdym razie dzis jadac pod gorke musialem sie zatrzymac bo ciezarowka skrecala i za ch.... nie moglem wrzucic jedynki normalnie ani przez dwojke. dopiero po chwili udalo sie wrzucic i moglem odblokowac ruch

        Coraz bardziej obawiam sie tego ze bedzie do remontu cala skrzynia biegow...

        Mam jeszcze pytanie odnosnie sprzegla, bo kolega mowil ze w moim modelu jest ono hydrauliczne.
        Generalnie nisko lapie, tzn troche popuszcze i juz samochod sie zbiera.
        Czy do tego typu sprzegiel nalezy uzup[elniac jakis olej albo cos??

        Jestem w tym temacie zielony...

        Dziekuje za pomoc

        Komentarz

        • Romekm76
          Rider
          • 2008
          • 392
          • Opel

          #5
          problemem z wrzucaniem 1 i 2 biegu moze byc własnie nisko czyli słabo wysprzeglajace sprzegło niekoniecznie to musza byc ciegna
          A czy pedał ,,rosnie" po kilkukrotnym nacisnieciu ? moze jest zapowietrzone?
          Jest Skoda Octavia 1,9 tdi Jest Seat Alhambra 1,9 tdi
          Była Skoda Octavia 1.9 sdi , VW Passat b5 fl 1.9 tdi , Opel Vectra C 3.0 cdti
          A mówiła mama -
          "Ucz się synu na ginekologa, bo to i forsy dużo i ręce cały czas w cieple" - mruczał pod nosem kierowca TIR-a zmieniając w mroźną noc koło w naczepie.
          http://campaign.scania.com/v8/

          Komentarz

          • dees
            Ambiente
            • 2008
            • 217

            #6
            saczers. Odpowietrzyć siłownik sprzęgła,regulacja mechanizmu z.b. i powinno być dobrze
            obwód hydraulicznego sterowania sprz. jest połączony ze zbiorniczkiem płynu hamulcowego. Płyn DOT 4.
            Zrób to co powyżej i powinno być dobrze.Dopiero potem będziesz się martwił co dalej.
            pzdr.
            pryncypal

            Komentarz

            • saczers
              Classic
              • 2008
              • 16

              #7
              Witam ponownie

              Dziekuje za pomoc,
              Mam jeszcze pytanie
              w tym linku http://i35.tinypic.com/14y4ao5.jpg tam gdzie strzalka, jest taka tulejka, ona wlasnie jest wyrobiona i sa na niej luzy, czy one mogą byc powodem problemow z wrzuceniem biegow??
              mozna kupic sama tulejke?? czy trzeba caly mechanizm, jak tego szukac w etka

              Pozdrawiam

              Komentarz

              • koralm
                Drive
                • 2007
                • 56
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #8
                ja mialem podobny problem ale po wymianie oleju w skrzyni zaczelo normalnie dzialac (przez troszke po wymianie jeszcze sie przycinalo a pozniej zniklo calkowicie). no chyba ze serwis za free to wyregulowal i nic nie powiedzial.

                Komentarz

                • S3 CHRIS
                  Elegance
                  • 2006
                  • 979
                  • Octavia I (1U2)
                  • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                  • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez Sławomir Duda
                  saczers Z tego opisu wynika że masz rozjechany zewn. mechanizm zmiany biegów
                  Zmień serwis na taki gdzie mają do czynienia z octawią.Biegów nie reguluje się wodzikami tylko synchronizacją dżwigni zmiany biegów z wałkiem wybieraka poprzez odpowiednie ustawienie cięgieł.
                  pzdr S.D.
                  jak to nie zadziała to przed wyciagnieciem skrzyni proponuje wlac inny olej
                  ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                  ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                  Komentarz

                  • dees
                    Ambiente
                    • 2008
                    • 217

                    #10
                    Saczers. W podpisie masz silnik 1.9 BJB (premiera 2003r 77kW P.D.) a na focie pokazana jest stara skrzynia 97-99r.
                    pzdr.
                    pryncypal

                    Komentarz

                    • saczers
                      Classic
                      • 2008
                      • 16

                      #11
                      Zamieszczone przez Sławomir Duda
                      Saczers. W podpisie masz silnik 1.9 BJB (premiera 2003r 77kW P.D.) a na focie pokazana jest stara skrzynia 97-99r.
                      pzdr.
                      W opisie mam taki bo dalem pierwszy lepszy co wynikalo z niewiedzy a skrzynia jest pokazana tylko po to zeby pokazac o co mi chodzi
                      BTW mam skrzynie z tego rocznika bo to 98 r 1.9 TDI 90 KM

                      Olej w skrzyni wg mechanika ktory robil przy tym w maju jest dobry
                      Choc juz sam nie wiem o co w tym biega

                      Komentarz

                      • dees
                        Ambiente
                        • 2008
                        • 217

                        #12
                        Saczers. Zrobiłeś zmyłkę z oznaczeniem myślałem że masz octę przynajmiej z2003
                        Tak w starych skrzyniach duży luz tulei dzwigni wybieraka uniemożliwi swobodną zmianę biegu. Tulejka do wymiany regulacja i OK.
                        pryncypal

                        Komentarz

                        • saczers
                          Classic
                          • 2008
                          • 16

                          #13
                          mam jeszcze prosbe

                          Czy to jest czesc do sprowadzenia w serwisie??
                          Gdzie ewnetualnie moge znalezc jej numer oprocz ETKA
                          czy np bede musial kupic caly element wybierania biegow

                          Pozdrawiam
                          Dawid

                          Komentarz

                          • dees
                            Ambiente
                            • 2008
                            • 217

                            #14
                            1. tak lub tokarz
                            2. tylko etka
                            3. nie
                            pryncypal

                            Komentarz

                            • saczers
                              Classic
                              • 2008
                              • 16

                              #15
                              Dziekuje za pomoc,

                              Mam pytanie
                              w linku ponizej pokazalem zdjecie mojego mechanizmu zmiany biegow
                              jak zdemontowac ten element z dolnej strzalki zeby moc wymienic tą tulejkę
                              ta gorna strzalka pokazuje "obudowe tej tulejki


                              Czy to o to chodzilo Panie Sławomirze??

                              Pozdrawiam
                              i Dziekuje za pomoc

                              Komentarz

                              • dees
                                Ambiente
                                • 2008
                                • 217

                                #16
                                Odkręc zaczep cięgła od dzwigienki wybieraka, odkręć zaczep cięgła wyboru biegu,wypchnij ośkę dzwigienki ze wspornika wyjdzie ona razem z plastikowym ramieniem z którym jest złączona. Sprawdz stan ślizgacza jego mocowania oraz otworu wpustu w dzwigience(prostokątny) skasować luzy.Do powrotnego ustawienia ćięgieł potrzebny jest przyrząd do blokowania lewarka z.b. bez niego nie ustawisz wybieraka.
                                pzdr.
                                pryncypal

                                Komentarz

                                • saczers
                                  Classic
                                  • 2008
                                  • 16

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Sławomir Duda
                                  Odkręc zaczep cięgła od dzwigienki wybieraka, odkręć zaczep cięgła wyboru biegu,wypchnij ośkę dzwigienki ze wspornika wyjdzie ona razem z plastikowym ramieniem z którym jest złączona. Sprawdz stan ślizgacza jego mocowania oraz otworu wpustu w dzwigience(prostokątny) skasować luzy.Do powrotnego ustawienia ćięgieł potrzebny jest przyrząd do blokowania lewarka z.b. bez niego nie ustawisz wybieraka.
                                  pzdr.

                                  Czy ten przyrzad jest dostepny w sprzedarzy?? czy czeka mnie wizyta w serwisi??

                                  I jak mam wypchnac ta oske?? z jednej strony jest ta czarna "zaslepka" do ktorej dochodzi dolna strzalka na fotce a z drugiej strony wyczuwam pod palcami otworek.
                                  Jak poruszam tym mechnizem "gora - dol" to sa jakies ok 2 mm luzy

                                  Bylem dzis w serwisie zeby dokupic ta tulejke ale koles albo nie jest dobrze zorientowany, albo chcial mi na sile cisnac caly mechaniz za 500 zl

                                  http://www.vagcat.com/p/B194/711220.png na tym rysunku wydaje mi sie ze sa to elementy 48,49,50. czy orientuje sie Pan, czy kupujac wlasnie te elementy, bedzie w komplecie ta tulejka??



                                  Dziekuje za pomoc

                                  Komentarz

                                  • dees
                                    Ambiente
                                    • 2008
                                    • 217

                                    #18
                                    1. Płytka ustalająca lewarek zmiany b. WW 3422 oraz klin z przetykiem WW3192/1 można kupić u helmutów, u nas wizyta w serwisie.
                                    2, Dolna czerwona strzałka pokazuje ośkę którą wypychasz ze wspornika z tulejką w kierunku cięgieł za pomocą trzpienia o średn. 3mm ale odkręc zaczep cięgła widać nakrętkę
                                    3. Poz.48, 49, 50. nie są od tego wybieraka.
                                    Proponowałbym jednak wizytę u specjalisty nie musi być to serwis.
                                    pzdr.
                                    pryncypal

                                    Komentarz

                                    • saczers
                                      Classic
                                      • 2008
                                      • 16

                                      #19
                                      w ETKA znalzlem jeszcze tylko jeden rysunek z wybierakami


                                      Ale tam mi nic nie pasuje....

                                      wypchnac w kierunku cięgiel?? czy w kierunku wlasnie tego czarnego elementu z dolna strzalka...

                                      Dla upewnienia sie. w tej skodzie kolo zamachowe jest dwumasowe??
                                      Jakie sprzeglo jest polecane do tego modelu samochodu 1.9 tdi 90 KM r.prod 98
                                      W serwisie powiedzieli mi za wymiane 3000 zl....
                                      Pozdrawiam

                                      Komentarz

                                      • Romekm76
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 392
                                        • Opel

                                        #20
                                        Zamieszczone przez saczers
                                        Jakie sprzeglo jest polecane do tego modelu samochodu 1.9 tdi 90 KM r.prod 98
                                        W serwisie powiedzieli mi za wymiane 3000 zl....
                                        :shock:
                                        sprawdz tutaj http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=431#
                                        plus mechanik lub jak potrafisz to sam :wink: napewno taniej jak ASO
                                        Jest Skoda Octavia 1,9 tdi Jest Seat Alhambra 1,9 tdi
                                        Była Skoda Octavia 1.9 sdi , VW Passat b5 fl 1.9 tdi , Opel Vectra C 3.0 cdti
                                        A mówiła mama -
                                        "Ucz się synu na ginekologa, bo to i forsy dużo i ręce cały czas w cieple" - mruczał pod nosem kierowca TIR-a zmieniając w mroźną noc koło w naczepie.
                                        http://campaign.scania.com/v8/

                                        Komentarz

                                        • saczers
                                          Classic
                                          • 2008
                                          • 16

                                          #21
                                          Bylem wczoraj u mechanika z ta skrzynia i mechanik w salonie skody stwierdzil ze to nie jest wina skrzyni, czy tez regulacji jej, bo w mojej skrzyni sa linki, a linkom nie potrzebna regulacja i luz tej tulejki o ktorej pisalismy jej nie przeszkadza. co innego na ciegnach.

                                          Stwierdzil ze sprzeglo jest do wymiany, bo bierze u samego spodu, i ze jest twarde.
                                          Pytalem czy moze jest zapowietrzone, ale stwierdzil ze gdyby bylo to rano byloby wcisniete do podlogi i trzeba by je bylo podciagac reka.

                                          Czy sprzeglo trzeba wymienic razem z kolem zamachowym??? bo tak stwierdzili a raczej doradzali w serwisie

                                          Komentarz

                                          • S3 CHRIS
                                            Elegance
                                            • 2006
                                            • 979
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                            • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                            #22
                                            to zalezy od przeiegu no i przedewszystkim od tego czy dwumas ma luz jezeli tak to tez zalecam
                                            ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                                            ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                                            Komentarz

                                            • Zoltar
                                              Rider
                                              • 2005
                                              • 722

                                              #23
                                              Kup jednomas ze sprzęgłem od VR6
                                              www.soft-car.pl
                                              www.chiptuning-gdansk.pl


                                              - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                                              - Wyłączanie DPF
                                              - Hamownia Obciążeniowa

                                              Komentarz

                                              • S3 CHRIS
                                                Elegance
                                                • 2006
                                                • 979
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                                • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Zoltar
                                                Kup jednomas ze sprzęgłem od VR6
                                                teraz juz nie trzeba kombinowac z VR6 ponieważ fabryka doszła do wniosku że dwumas nie jest taki dobry i są dostępne fabryczne w serwisie i nie tylko jednomasy dedykowane do 1.9 i 1.8 T
                                                ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                                                ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                                                Komentarz

                                                • dees
                                                  Ambiente
                                                  • 2008
                                                  • 217

                                                  #25
                                                  saczers.
                                                  Bardzo kiepski jest ten mechanik z saloonu skody który twierdzi że cięgłowego inaczej linkowego mechanizmu z. b. się nie reguluje. Reguluje się i to bardzo często.
                                                  pzdr.
                                                  pryncypal

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...